Crateits værdier
Social ansvarlig produktion på Fyn
Hos Crateit er værdierne dybt indlejret i hvert stykke legetøj, der bliver skabt. Med et stærkt fokus på inklusion af mennesker med særlige behov, handler Crateits legetøj om mere end blot træ – det er fyldt med håndværk, omsorg og en unik historie. Crateit er stolte af, at alle produkter ikke kun bringer glæde til børn, men også bidrager til noget større, da de bliver fremstillet og samlet af voksne med forskellige udfordringer på værksteder i Danmark.
Inklusion og fællessskab
Hos Crateit er det ingen hemmelighed, at hverdagen rummer en unik diversitet, især i produktionen, hvor mennesker med særlige behov dagligt bidrager. Sammen skaber Crateit de bedste rammer for en bæredygtig produktion af legetøj. For Crateit har bæredygtighed mange dimensioner. Der arbejdes målrettet på at skabe et sundt miljø, hvor alle føler sig inkluderet og hørt. Dette sociale aspekt af bæredygtighed er en vigtig del af Crateits mission om at gøre en forskel – både for mennesker og miljøet.
Træ fra FSC-certificeret leverandører
Crateits legetøj er lavet af træ fra leverandører, som er FSC-certificeret. Når træ er FSC-certificeret, er det fremstillet med omtanke for både naturen og de mennesker, der arbejder i skovdrift. Når du vælger legetøj fra Crateit, er du med til at støtte ansvarlig skovdrift, der beskytter biodiversiteten, sikrer skovenes fremtid og forbedrer arbejdsforholdene for dem, der lever af skoven. Læs mere om FSC her.
Verdensmål vi arbejder ud fra
FAQ
Socialt ansvar indebærer, at en virksomhed aktivt stræber efter at handle og opføre sig ansvarligt over for kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere og lokalsamfund. Hos Crateit vægter vi højt at producere vores trælegetøj på værksteder i Danmark, hvor udsatte borgere har mulighed for at opleve lige værdighed som enhver anden arbejdstager i landet.
''Økonomisk vækst og bæredygtig udvikling kræver, at vi hurtigst muligt reducere vores fodaftryk på naturen ved at ændre på den måde vi producerer og forbruger vores varer og ressourcer på.''
- FN's verdensmål
''Inden 2030 skal alle elever have tilegnet sig den viden og de færdigheder, som er nødvendig for at fremme bæredygtig udvikling, herunder bl.a. gennem undervisning i bæredygtig udvikling og bæredygtig livsstil, menneskerettigheder, ligestilling mellem kønnene, fremme af en fredelig og ikkevoldelig kultur, globalt medborgerskab samt anerkendelse af kulturel mangfoldighed og af kulturens bidrag til bæredygtig udvikling.''
- FN's verdensmål